Hoe werkt de veilingsite crazyhammer.nl

Er worden voor zeer lage prijzen producten gekocht door bieders. Ik geloof hier eigenlijk niks van. Hoe werkt dit systeem?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle hulde aan tja...

Die site crazyhammer zal wel veilig zijn maar die gasten verdienen goud geld aan de mensen die bieden.

De bied punten kan je kopen voor 15 euro krijg je 30
biedpunten. Dat wil zeggen 0.50 per biedpunt.

Daarnaast is het zo dat je op een artikel kan bieden. Je biedt altijd met 1 cent en degene die daar over heen gaan bieden ook met 1 eurocent, Hierdoor stijgt de prijs om het product te kunnen bemachtigen.

Stel een Nintendo WII console ter waarde van 200,- wordt uiteindelijk verkocht voor een bedrag van 17,- euro dan denk je natuurlijk ... wauw wat een koopje. Nou, dus niet … voor die 17,- euro hebben die mensen van die site crazyhammer wel vier Nintendo’s terug verdiend.

Want 17,- euro is 1700 eurocenten en elke eurocent is 0.50 eurocent waard. Dus: 1700 x 0.50 = 850

Het koopje van slechts 17,- euro heeft de site een winst van 650,- euro opgeleverd. Alle bieders hebben eraan bijgedragen dat crazyhammer nog meer artikelen kan aanschaffen dankzij hun inleg.

Heel aannemelijk en volgens mij zeer verslavend want ik heb deze site 2 dagen bekeken en de veilingen gevolgd, ik weet bijna zeker dat de bieders het niet zo bekijken.

Ook veilen ze biedpunten zodat het lijk alsof je een koopje hebt gedaan en die biedpunten zijn zeer gewild onder de bieders.

Heel slim bedacht daar had ik wel op willen komen.

XOXO

Trap er niet in want dit is in mijn ogen een vorm van gokken en verslavend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatst was er een item bij een consumentenprogramma (radar?) waar naar voren kwam dat dit soort sites misleidend zijn en een soort van kansspel. Ze zijn in Den Haag bezig deze vorm van bieden te verbieden!
Oppassen dus. Waar rook is is vuur.

Andere antwoorden (1)

Ze kopen de producten voordelig van de producent.

Bij het bieden moet je een klein bedragje betalen om een bod uit te mogen brengen. Op die manier betalen ze voor de producten die ze verkopen. Het verschil tussen verkoop opbrengst + bied kosten en de aankoop prijs van het product is hun winst.

Het is interessant voor de mensen die bieden, omdat je vaak onder de winkel adviesprijs een product kan kopen.