Waarom toont het interneticoontje rechtsonder offline terwijl ik wel internet verbinding heb?

Rechtsonder staat er een rood kruisje op het interneticoontje, terwijl ik gewoon internetverbinding heb. Hoe kan dit en hoe kan ik dat weer goed krijgen? Op het icoontje rechtsonder staat altijd een blauw dingetje als teken dat ik verbinding heb.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je op de computer zowel een LAN-verbinding als een Draadloze verbinding. Eén van deze verbindingen is niet aangesloten, waardoor er een rood kruisje bij komt te staan, terwijl de andere wel is verbonden.

Hierdoor heb je dus wel internet. Om dit te wijzigen kan je het volgende doen;

Ga naar Configuratiescherm -> netwerkcentrum -> Adapter instellingen wijzigen
Klik met de rechtermuisknop op de adapter die het kruisje heeft en kies voor uitschakelen. Het icoontje rechtsonder is nu uit.