Als ik een zin typt op mijn computer gaan al mijn letters door elkaar.Is dit te verhelpen.?

Ben soms minuten bezig om een goede zin te typen.

10 jaar geleden
6K
Amadea
10 jaar geleden
Graag wat meer informatie. Welk computersysteem, en welke tekstverwerker gebruik je? Gaat het over een laptop, dan is de touchpad vaak de oorzaak (omdat je daar ongemerkt overheen kunt wrijven). Zet die uit en het probleem is verholpen.
burgos
10 jaar geleden
Ja het is een laptop,ben heel dom hoor en oud,maar wat is een touchpad,en hoe zet ik die uit=
burgos
10 jaar geleden
dat was een makkie,lukte in 1x harstikke bedankt.

Het beste antwoord

De touchpad is dat ovalen vlak wat onder de spatiebalk van het toetsenbord van een laptop zit. Dit heeft dezelfde functie als een muis. De linker- en rechtermuisknop zijn de twee indrukbare dingen onder het ovalen vlak.

Als het goed is heb je een knopje naast de Ctrl-toets waar in het blauw Fn op staat.
Op meerdere toetsen die al letters en cijfers hebben staat ook nog iets in het blauw aangegeven. Door de Fn-knop in te toetsen en daarna de knop met de blauwe tekst die de touchpad aanduidt kan je deze uit- en weer aanzetten. Welke toets dat precies is verschilt per soort laptop.

Een andere methode is via Start naar Instellingen en kiezen voor Configuratiescherm. Dan dubbelklikken op Muis, en bij Apparaatinstellingen de Touchpad uitschakelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is dus de oplossing wanneer blijkt dat wat je typt verschuift doordat je met je hand of pols de touchpad aanraakt.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal gebeurt dit na perongeluk de toetscombinatie [shift]+[ctrl] geraakt is. Nogmaals deze combinatie zet je toetsenbord weer terug