Waarom geeft het afspelen van mijn DVD een error?

Bij het afspelen van mijn DVD op mijn PC krijg ik de volgende foutmelding "De huidige beveiligingsinstellingen staan deze bewerking niet toe".
Weet iemand hoed dit komt?

Toegevoegd na 1 minuut:
hoed = hoe

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat u het juiste afspeelprogramma niet hebt.
Download eens VLC media player (die kan je gratis downloaden) en U bent van dat probleem vanaf .
Succes

Antwoorden (1)

Jammer dat je niet vermeld om welke OS het hier gaat.
Hebben we het hier over XP, 7 of 8
Aan de foutmelding te zien hebben we het hier in ieder geval over een microsoftmachine.

Wat te doen met dergelijke meldingen?
Ten eerste bekijk eens hoe u bent ingelogd en welke rechten u heeft.
Heeft uw account überhaupt wel rechten om toe te grijpen naar uw optische schijf.
Zo nee, dan dient u uw rechten te wijzigen of een nieuw account aan te maken als zijnde administrator.
Het kan ook zijn dat uw systeem de videobestanden verkeerd interpreteert.
Dat is eenvoudig te herstellen door een dvdsoftwarepakket te instaleren.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan PowerDvd.

Werkte hij eerder wel gewoon, dan kan je altijd nog een systeemherstel overwegen tot voor die datum.
Mogelijkheden genoeg, maar het blijft enigszins toch giswerk.

succes ;-)