Hoe kun je smileys in een Word document plaatsen?

Ik weet er twee, nl :) en :( dus een lachend en een somber gezicht. Maar zijn er nog meer van die codes die ik kan gebruiken voor andere smileys in Word, of zijn dit de enige twee die er standaard in zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
83.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
gebruik alt en dan de cijfers die aan de rechter kant van uw toetsenbord zitten laat alt weer los en e kan zo zelf een smiley creeëren

Het beste antwoord

In ieder geval ook nog eentje met een recht mondje
:|
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, die is gelukt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even tussen de symbolen gezocht, maar volgens mij zitten er verder geen smileys tussen...

Andere antwoorden (7)

;) knipoog :P tong :D lach (*) kont ()-() borsten en ga zo maar door

Toegevoegd na 3 minuten:
(^_^) japanse smiley
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze worden in word geen echte smiley...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, deze werken helaas niet...
Je kunt de knipoog gebruiken ;-)
De tong uitsteken :P of :-P
Knipoog met tong eruit ;P
Verontwaardigd ^^

Alt + 1 = ☺blij gezichtje
Alt + 2 = ☻bloend gezichtje

Toegevoegd na 33 seconden:
bloend moet zijn blozend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of, als ik mijn lenzen weer eens een dagje uitlaat:
B) (brildragende smiley).
:'( (huilende smiley) (hmmm.. klinkt raar huilende smiley...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, maar bij mij werkt het niet...
Ik gebruik de Word 2003 versie...
Misschien heb jij een andere versie ?
Invoegen > Symbool > Tab symbolen > Kies lettertype b.v. TNR > zoek een smile symbool > Controller tekencode (b.v. 263A+Alt+X) of maak een Alt-toets code aan > Invoegen

Voortaan gebruik je de Alt-toets combinatie om een smile in te voegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij bedoel je de smileys die door autocorrectie automatisch van :) in ☺ omgezet worden? Nee, meer van die auto-smileys zijn er niet.
Maar voor de samengestelde variant gebruik ik ook vaak }, [, 8 en \
Als in }:-[ , :-/ en 8-|
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet de emoticons van internet downloaden bijvoorbeeld, en via word via het afbeelding keizen opslaan, dan kan je zelf ook grootte bepalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in heel windows (en dus ook in word), is de mogelijkheid om emoji's toe te voegen. Daarvoor is zelfs een speciale toetscombinatie voor bedacht: WinToets + . (Windows-toets tegelijk met een punt). Als je die toetscombinatie intypt bij een invoerveld, bijvoorbeeld word, kun je nu kiezen uit een reeks emoji's.
bron: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/zo-gebruik-je-de-nieuwe-emoji-functie-in-windows-10/