Maakt 6gb of 8gb RAM gheugen veel uit?

Er zijn drie verschillen tussen de twee laptops waar ik naar aan het kijken ben,
130 euro, 6gb of 8gb ram geheugen en 720p en 1080p.
Ik kijk veel films, wat raden jullie me aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk OS heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je kan niet zomaar een keuze maken tussen 720p en 1080p, verklaar je nader a.u.b.

Antwoorden (3)

Je zegt dat je veel films kijkt.
Dan zou ik gaan voor 6 GB met 1080P

Ram gebruik je vrij weinig van als je films kijkt.
Je gebruikt wel weer veel RAM als je gaat gamen.

Maar voor films kijken zou ik toch gaan voor 6 GB ram en 1080P
je zou zelf nog minder RAM kunnen nemen.
Iets van 4 GB ram ofzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het beslissen hoeveel Ram (ookwel Intern Geheugen) je nodig hebt moet je een aantal dingen meenemen. Allereerst is de keuze van je OS (Operating System, bijvoorbeeld Windows of Linux) belangrijk. Windows 7 of 8 gebruikt veel meer geheugen dan Windows XP. Daarnaast is het belangrijk om te weten wat voor taken je je computer gaat laten uitvoeren.

Bij het kijken van video's op een computer denk ik al snel aan videobestanden. In tegenstelling tot DVD's en BluRays zijn deze vaak gecomprimeerd om ruimte te besparen. De computer moet deze compresse terugrekenen naar een ongecomprimeerd formaat. Dit heet Decoderen. Het decoderen van een videobestand kost veel geheugen. Het kijken van een film in DIVX formaat zal dus meer van je computer vragen dan het kijken van een DVD.

Als je je computer naast (of liever gezegd tijdens) video's ook wilt gebruiken voor andere taken, zoals het draaien van webservers, downloaden van andere films of zelfs het renderen van zelfgemaakte video's, verwacht dan stotteren bij te weinig geheugen. Ik verwacht bij 6 of 8 gb absoluut geen stotteren, maar als je voor minder dan 4gb zou gaan kun je daar zeker rekening mee houden.

De computer van mijn vriendin heeft 2gb geheugen en 64bit windows 7 en heeft grote moeite met Youtube op HD instellingen.

Succes met je keuze en veel plezier met je computer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zal zowiezo 1080 p nemen en ook 8 gb ram want het is wel sneller heel veel mensen zeggen dat films kijken niet zo veel doet. maar films kijken doet degelijk wel wat want het kan veel ram geheugen kosten, en alle andere dingen die dan nog aanstaan neemt ook ram geheugen in beslag zo kan de film stotteren of laggen en dat wil je niet dus 8 gb ram is gwn beter en ik weet niet hoeveel duurder het dan mag zijn maar ik zou voor 8gb gaan... en veel kijk plezier!