Hoe blijf ik mijn computer de baas?

Als ik op GV zit gaat mijn computer zelf andere dingen doen. Welke is mij een raadsel, maar door die acties van hem kan ik de reacties op GV niet openen, lezen, zelf eentje geven en ook geen vragen stellen. Hoe kan ik hem overhalen zich koest te houden? Het gebeurt echt ontzettend vaak. (ik zie dat hij wat aan het uitspoken is aan de groene blokjes beneden)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Groene blokjes beneden? Leg uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n langwerpig hokje beneden waarin de groene blokjes zich vermeerderen naarmate de computer vordert met zijn werk. Links op die balk waar je rechts de grootte van de letters op je scherm kunt veranderen in IE en helemaal rechts bij Firefox. Maakt niks uit welke ik gebruik; die computer doet waar hij zin in heeft en ik zit hier (voor paal) achter het scherm op hem te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je computer weten waar de grens ligt.
Het is niet leuk om te doen, maar ook een computer kan niet alles maken en moet zich daarom aan de regels houden.
Heb eens een goed gesprek met je computer waarin je hem vertelt waar het volgens jou mis gaat.
Wordt niet meteen boos, misschien weet 'ie niet eens wat hij verkeerd doet!
Misschien had hij zelfs een hele goede reden om die andere dingen te doen. Vraag dan of het niet op een ander moment kan, als jij klaar bent met jouw bezigheden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds ik tegen hem scheld doet hij nóg meer op eigen houtje waar hij zin in heeft. Bv. zit ik op een chatsite te kletsen, gooit hij me er ineens af. Wil ik hier een reactie plaatsen en heb die al getypt ook, komt die dus nooit aan. Wil ik een vraag plaatsen, blokkeert hij. Om nog maar niet te spreken over het me niet laten terukeren naar Home of mijn profielpagina.

Het beste antwoord

Gebruik Ccleaner eens, deze maakt je computer op een veilige manier schoon en weer sneller.
Zet alles aan in het programma en doe ook het register.
Ik gebruik ook Firefox browser, deze werkt veel beter en sneller dan alle anderen.

Toegevoegd na 3 minuten:
En hier nog Firefox
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dat doe met een cleaner gooit hij dan ook weer overal mijn gebruikersnaam en wachtwoord weg? Word ik zo moe van als ik schijfopruiming en defragmentatie heb gedaan. Moet alsmaar opnieuw inloggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij CCleaner kun je aangeven wat hij wel en niet moet verwijderen.

Andere antwoorden (4)

Upgraden naar een fatsoenlijke browser zoals: Google Chrome
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die groene blokjes geven aan hoe ver de computer is met het inladen van de pagina. Als hij nog groene blokjes aan het tekenen is, is de pagina nog niet helemaal geladen - er moeten dan nog onderdelen van het Internet worden opgehaald.

Vaak zie je dan in diezelfde balk staan WAT hij dan op dat moment nog aan het ophalen is.

Zolang de pagina nog niet volledig binnen is, kun jij inderdaad geen reacties openen, en zijn bepaalde andere functies ook nog niet beschikbaar - die functionaliteit is dan nog niet ingeladen.

Wat je eraan kunt doen is je Internetverbinding eens testen op snelheid. Misschien heb je traag Internet.

Verder kun je kijken of je ergens een virusscanner hebt geïnstalleerd die zijn tijd neemt om alles eens lekker uitgebreid te controleren. Of een firewall die zoiets doet.

Soms helpt het om op F5 (opnieuw laden) te drukken.
Cryofiel
14 jaar geleden
Download en draai de Process Explorer van Sysinternals. Op Windows Vista en 7 moet je dit misschien doen als Administrator om wat meer te zien. In elk geval kan je nu alle processen makkelijk in de gaten houden wat ze doen. Zet even wat extra lolommen aan, zoals User Name en Company Name om te zien wie wat doen. Virii hebben meestal geen Company name. Wil je meer weten wat een process doet? Rechts klik op dat process en kies: "Search Online...". Als je het een tijdje draait, dan krijg je wel een gevoel voor wat normaal is en wat afwijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een computer moet weten wie er de baas is, een corrigerende tik op zijn tijd werkt bij mij prima, in het ergste geval 3 hoog het raam uit, vervolgens naar beneden om te kijken wat er nog leeft, je zal zien dat de overlevenden van deze crash verder gehoorzaam zullen zijn, dit omdat ze op de hoogte zijn van de gevolgen van wangedrag!

Verder helpt het als je niet van die rare balken installeert en je regelmatig even een cleansweep doet (CC Cleaner?)

Zorg ook dat er niet teveel bestanden in je startfile zitten, dit start hij namelijk allemaal op als jij je pc aanzet en sommige programma's gaan op willekeurige momenten acties uitvoeren waar jij geen opdracht voor gegeven hebt. Zo weinig mogelijk in de startfile dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik zag op Youtube een filmpje waar een Joegoslaaf zijn computer aandeed. Die deed het niet. Hij morrelde er wat aan en smeet hem vervolgens door het raam naar buiten. Nam toen een bijl en hakte hem in stukken. Ik lag krom. Weet helaas de link niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij dat laatste met die bijl niet gedaan had, waren de onderdelen die nog heel waren na de val goed te gebruiken voor de nieuwe pc! Maarja, we zijn natuurlijk een stuk verder op dit gebied dan voormalig Joegoslavië