Wat kan ik doen om mijn tabbladen weer af te sluiten op de Imac?

Het gaat niet om de 3 bolletjes links bovenaan. Het gaat om de x-button in het tabblad als je met je muis over de bovenkant van het tabblad gaat. ER komt dan normaal gezien en klein kruisje zodat je het tabblad kunt af sluiten maar sinds kort komt het er bij mij niet meer te staan als ik met mijn muis erover ga. Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou het programma sluiten via het toetsenbord (command toets en Q toets) en daarna de mac een keer helemaal afsluiten. Daarna de mac weer aanzetten en waarschijnlijk werkt het dan weer...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat als er geen kruisjes verschijnen je browser (Safari, Firefox, o.i.d.) op dat moment niet het voorste (bovenste) programma is. Welk programma dat is kun je in de menubalk zien. Links, direct rechts naast het appeltje staat de naam van het voorste programma.
Misschien kijk je op de verkeerde plaats? Firefox en Chrome hebben de kruisjes rechts in het tabblad, Safari links.

Om überhaupt iets te kunnen doen met je internet browser (of met welk programma ook) moet het het voorste programma zijn, dan zouden ook de kruisjes zichtbaar moeten worden. Je kunt ook de tab die je wilt sluiten aanklikken en dan cmd-w typen of 'Sluit tab' uit het bestand-menu te kiezen.
Met het stoppen van het programma sluit je uiteraard in één klap alle tabs.