Moet een repeater (D Link) 2 antennes hebben?

Ik heb nu een 9 dB antenne en een korte bijgeleverde antenne aangesloten. Kan het toestel deftig werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Natuurlijk kan het deftig werken, er zijn 2 antennes omdat er 2 aparte netwerken kunnen op aangesloten worden.
Het ene werkt totaal onafhankelijk van het andere en beïnvloeden elkaar niet.
Zie link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
escape
10 jaar geleden
Onzin. Het apparaat ondersteunt slechts één draadloos netwerk. De twee antennes dienen voor diversity ontvangst. Google daar maar eens op.
O ja, min één.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@escape, geen probleem als ik het mis voor heb maar in de beschrijving staat duidelijk :
Wireless Bridge: twee gescheiden netwerken radiografisch met elkaar verbinden.Wireless Bridge met AP: twee gescheiden netwerken radiografisch met elkaar verbinden.
Daaruit zou ik toch afleiden dat er 2 gescheiden HF kringen zijn.
Ik ken diversity maar heb geen schema van die D-link.
Hoe verklaart u dan die 2 antennes? Ook onzin misschien?
escape
10 jaar geleden
Die twee antennes verzorgen de diversity. Sterker nog, voor diversity zijn minstens twee antennes nodig. Het apparaat koppelt een draadloos netwerk aan een bedraad netwerk met een bridge-functie, overigens niets bijzonders. BTW: ik ken eigenlijk geen AP's die twee onafhankelijke draadloze netwerken in de lucht kunnen brengen. Misschien bestaan ze wel, maar ik snap het nut niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt maar nu schrijft u zelf dat er 2 APARTE draadloze verbindingen gemaakt worden vanuit dezelfde bron ( kant provider)