Hoe werkt WIFI in rijdende treinen ?

De Acela in Amerika krijgt WIFI internet aan boord , de Thalys heeft dit al. Maar hoe verloopt de verbinding naar de wal ? En zit er dan veel vertraging op de internet verbinding ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Blijkbaar via satelliet verbinding.

Op ZDNet UK is te lezen dat het bedrijf 21Net een nieuw systeem heeft ontwikkeld om internetverbindingen op treinen mogelijk te maken. Het bedrijf maakt gebruik van WiFI-verbindingen (IEEE 802.11a/b/g) op de trein en voorziet de trein van een up- en downlink naar het internet via een satellietverbinding. De snelheid die volgens het bedrijf haalbaar is, is vergelijkbaar met die van een ADSL-verbindingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Thalys van Amsterdam naar Parijs. Via de antenne op het dak komt er een verbinding met internet tot stand dankzij een bidirectionele satellietverbinding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij werkt dit via 3g, ik heb eens gelezen dat de NS dit met kpn wilde gaan doen. En kpn heeft een 3g netwerk.

Dus als ze dan in elke wagon een kastje zetten die van 3g een accesspoint maakt. dan kun je internetten...