Wat is makkelijker voor studenten: een iPad of een laptop?

Ik ga volgend jaar naar het HBO en ik weet niet wat beter is en of het sowieso nodig of makkelijk is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Mijn vriendin heeft voor haar hbo een ipad gekocht, behalve voor even iets op googelen kan je dat ding nergens anders echt goed voor gebruiken. Ze kan ook niet op haar school website komen ivm flash. Ook het ontbreken van iets wat vergelijkbaar is met ms office is een probleem. Nu Heeft ze een wat kleiner lappie gekocht, waar gewoon office op staat, ze heeft een muis dat ze normaal fotos kan invoegen en opslaan ect. Het is mischien iets groter maar als je schoolwerkmwilt doen en je ben windows gewent zou ik voor het laatste gaan. Wil je iets hebben waar jenalleen even snel iets mee kan googelen zou k voor een galaxy tab gaan. Stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt op een iPad (of andere tablet) een hoop meer dan Googlen. Anders waren die dingen niet zo populair. Maar als ik als student zou moeten kiezen zou ik ook voor een laptop gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch een duimpje omhoog gegeven omdat dit toch een goed antwoord is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ jorisw. Ik heb nog niet ondenkt wat, behalve fotos kijken en draw something spelen.
Een iPad is meer voor ouderen. Als student is het een must om minimaal iets van Windows te hebben, beter nog iets van Linux.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zouden studenten beter iets van Linux kunnen hebben? Windows is de standaard.
Het is prima mogelijk met een iPad documenten te maken, foto's in te voegen en dergelijke. Dat een school-website nog Flash gebruikt en niet compatibel is met tablets, is echt heel erg 2008....

Maar, als je wilt / moet samenwerken met anderen (met de computer) is het makkelijk als je ongeveer het zelfde ding (windows met office meestal) hebt.

Heb zelf mijn hele studie-tijd gewerkt met 'andere' configuraties als mijn mede studenten. Dat heeft me wel moeite en energie gekost. Je moet het 'willen' en je moet in staat zijn zelf om de problemen heen te werken die het oplevert.

Ik weet niet welke studie je gaat doen, maar tot op heden zijn laptops makkelijker dan tablets als je zelf veel dingen moet produceren en dit moet delen met anderen. Ik zeg met nadruk 'makkelijker'....