Ik formatteerde mijn computer en nu loopt hij nog trager. Hoe kan dat?

Ik had sinds enkele weken problemen met mijn computer, wellicht ergens iets opgepikt waardoor hij ineens heel traag ging lopen. Dus besloot ik hem dan maar te formatteren. Windows opnieuw geïnstalleerd (al het oude eraf) en nu gaat hij minstens even traag. Hoe kan dat nu?

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik merkte recent wel dat wanneer ik naar mijn mail ging ik in de browserbalk zag staan: https in het rood doorstreept. Wat had dat eigenlijk te betekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat alleen browsen trager?
Of bijv. ook Photoshop, Excel, etc.
Kimath
12 jaar geleden
Welke Windows heb je op je pc staan? Heb je naast Windows ook al andere software erop gezet?
Hoeveel RAM heeft je pc? Misschien kan je pc gewoon die versie van Windows niet goed aan.

Het beste antwoord

Als je je pc hebt geformateerd, moet je inderdaad ook alle updates weer binnen halen, maar ook alle recente drivers van de aangesloten en ingebouwde hardware. Ook daar kan een stuk snelheid inzitten.
Wellicht ook nog een optie om (als de optie er is) in de bios de settings op optimaal te zetten. Als die er niet is, resre naar fabrieksinstellingen.
Als laatste kun je ook de stroom eens helemaal uitschakelen, dus stekker uit stopcontact. Dan keer of tien de aan-uit knop induwen zodat alle zwerfstroom weg is. Dan stekker weer terug en opnieuw aan. Ook een registrycleanup wil direct na een instal nog wel eens helpen.

Kortem nog genoeg mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

heb je de updates al geinstaleert wand die zijn zeer belangerijk

als je een windowsXP zeg ik maar 1 ding dat is spaar voor een nieuwe pc wand deze pc's kunnen gewoon niet meer sneller gaan en gaat trager uit ouderdom scheelt dus niet aan de schijf die vol zat.

Toegevoegd na 1 minuut:
http int rood das mogelijk gewoon een instelling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spellingscontrole zou ook handig zijn
Nou als hij formaateert is Moet je de updates binnen halen en als je Onder Windows Xp hebt dan een upgrade installeren Bijv. Windows 8 ofzo (Upgrade gratis van windows 8 ZONDER BIOS te gebruiken)

Als je een computer uit 2000 ofzo zal ik een nieuwe kopen!