Hoe kan ik in Analytics zien of mijn zelf gedefinieerde events (tracking code in link) dubbel worden geteld bij Outbound Links?

Ik heb een aantal links op een website event tracking codes gegeven in de link, ik vraag mij nu af of deze bij Events zowel onder hun eigen, door mij gespecificeerde, categorie als onder Outbound Links worden geteld en er dus dubbele metingen ontstaan. Ik kan nergens duidelijk zien of de statistieken onder Outbound Links dezelfde bezoeken zijn als die bij de door mij gespecificeerde Events gemeten worden en er dus vervuiling van de data ontstaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Outbound links geven alle kliks weer op uitgaande links. Event tracking is dus extra voor bijvoorbeeld om campagne inzicht te krijgen maar wordt niet nog eens extra meegenomen. Je hebt dus geen dubbele gegevens bij outbound links.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben erg nieuwsgierig waar ik outbound links kan vinden in Analytics. Ik heb ze nog nooit gezien. Naar aanleiding van deze vraag heb ik er in het zoekvak van analytics op gezocht, maar zie ik nog geen outbound links. Ik heb geprobeerd of ik in een customized report een dimension of metric kon vinden dat zo heet, maar kon ook niet iets dergelijks vinden. Waar o waar staan die?
Zelf heb ik het wel via event tracking geprobeerd. Maar dat werkt niet goed bij mij. Ook niet met een vertragingsscript.