Hoe open ik een OPD-bestand ?

In een e-mail heb ik als bijlage een OPD-bestand gekregen. Deze kan ik niet openen. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.fileinfo.com/extension/opd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had ik al gezien, maar heb niet zo'n zin om geld uit te geven aan zoiets, omdat het maar hoogst zelden voorkomt. Zou er geen gratis download bestaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Durango is wel gratis te downloaden. Aangezien met dat programma OPD-files worden gemaakt, kunnen ze er ongetwijfeld ook mee geopend worden.
http://www.diffraction.com/durango_software.php

Het beste antwoord

OPD is een OmniPage Document.

Alleen te openen met OmniPage of OmniPage Professional software.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Wel jammer dat OmniPage blijkbaar niet als Free Download o.i.d. verkrijgbaar is, want ik krijg maar heel af en toe een OPD-bijlage. Ga daar dus geen duur software-pakket voor kopen. Daar zat eigenlijk de essentie van mijn vraag... Maar bedankt voor het reageren!

Andere antwoorden (1)

Een OPD-bestand is een presentatie. Het zou moeten kunnen met PowerPoint. Zie bronvermelding.

Je kunt het ook proberen in Word. Eerst Word opstarten en dan via Bestand - Openen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je haalt OPD en ODP door elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar misschien dat de vraagsteller dat ook wel doet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is echt OPD... Ik ga Durango even proberen. Alvast bedankt.