Wie weet of er een 2-wegstekker is voor een het splitsen van netwerkkabel?

Vanuit een modem is een netwerkkabel aangesloten een x aantal meter verder wil ik een afsplitsing maken. Is daar een 2-wegstekker voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent op zoek naar zoiets: http://tweakers.net/categorie/311/netwerk-switches/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSIFiempwZlVqUpWpga1AA

Antwoorden (2)

Nee, die is er niet. Je zult gebruik moeten maken van een router, switch of hub.

Dit omdat er maar 1 signaal per kabel mag lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat bestaat maar of het toegelaten is dat is een andere vraag.
Dat noemt een RJ45, UTP of ISDN splitter.

Toegevoegd na 1 uur:
Als u meerdere toestellen gelijktijdig wilt laten werken kan u beter een Ethernet hub nemen. Die kan de signalen actief leiden naar de diverse toestellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Steek je dan je kabel aan de andere kant van de de ingangen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuk apparaatje, maar storingsgevoelig. Volgens netwerkbeheer op mijn school is dit echt uit den boze
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er maar 1 signaal per kabel mag lopen (Ethernet is een sternetwerk) hoe werkt deze splitter dan? Kunnen de beide aangesloten computers wel tegelijk aanstaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toevoeging op het laatste, Met zo een oplossing mag maar 1 apparaat aan het uiteinde tegelijk aan staan. Of A of B, niet beide.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ MarcuitG: die kabel steekt u dan in de uitgang van uw modem @ jordy.rulez: er mag maar één toestel per keer werken, anders krijgt u gelijktijdig zend of ontvang signalen en dat resulteert in data collisions en geen van de toestellen zal elkaar "begrijpen" @ Wieri: dit toestel is gewoon een één op één parallel schakeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet doen dit. Koop een switch!