waarom krijg ik Delivery Status Notification (Failure) mail?

ik mail me ouders 19 fotos met een totaal van 21 mb (dat is binnen de max van live.nl met 25 mb)
waarom krijg ik toch een bericht van
This is an automatically generated
Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.

me ouders postvak zit niet vol, dat heb ik dr al gevraagt.
doe ik dan iets verkeerd?
hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Niet iedereen heeft een 25mb max, mijn mailbox heeft bijvoorbeeld een 10mb max per mail
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tipje: Verstuur je foto's via een site als: wetransfer.com
Jij load ze up in een zipfile, zij krijgen een mail met het bericht waar ze de foto's kunnen downloaden en tot wanneer (uit mijn hoofd: na 10 dagen wordt je upload weer verwijdert), jij krijgt een mail als ze de foto's hebben gedownload.
En niemand anders kan erbij, alleen diegenen die de mail krijgen.

Antwoorden (3)

Het hoeft niet aan jouw maillimiet te liggen. Als de maillimiet van je ouders maar 10mb is krijg je je mailtje gewoon terug. Vetstuur je foto's in drie "plukjes" dan lukt het vast :-).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook dat je een verkeerde mail hebt ingevoerd.
Check nog eens na of je wel de goede e-mail hebt.
Anders kun je altijd nog proberen de bestanden via internet naar ze te sturen, bijvoorbeeld via WeTransfer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Normaliter staat in zo'n Delivery Status Notification ook waarom je email niet bezorgd werd. Het zou handig zijn als je die ook zou vermelden.
Er wordt op verschillende plaatsen verschillende maxima voor emails of attachments gegeven. Het zou zo maar kunnen zijn dat je over de veel gehanteerde grens van 25 MB heen gaat. Je bestanden zijn dan maar 21 MB, maar emails en met name attachments moeten worden gecodeerd waardoor ze in omvang toenemen. Zo kan jou email eenvoudig toch nog groter zijn dan 25 MB.
Opsplitsen zou in zo'n geval moeten helpen.
Mocht het probleem dan alsnog aan een te kleine mailbox van de geadresseerde liggen, dan merk je dat alsnog bij het verzenden van de laatste email.
Is er een andere probleem, dan blijf je dit soort Delivery Status Notifications ontvangen.