Hoe verander ik mijn wifi naam ?

Ik heb wifi van kpn en ik heb zo'n hele lange naam van hoofdletters en cijfers, ik zou hem graag wille aanpassen als dat kan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je WIFI naam is de zgn. SSID ofwel netwerknaam. Deze is vastgelegd in de router zelf en wordt uitgezonden. Om deze te wijzigen Door in te loggen in je router. Dit doe je door in je browser het IP adres van je router in te tikken. In de interface van de router zoek je naar de tab WLAN of draadloos. Hier staat je SSID. Deze kan je aanpassen in elke naam die je wilt zodat hij voor jou herkenbaar is. Als je dit gedaan hebt zal je op ieder apparaat waarop je draadloos internet' verbinding moeten maken met dit nieuwe netwerk. Je moet daarom ook weten wat het bijbehorende wachtwoord is, anders kan je überhaupt het netwerk niet meer op. Kleine tip bij het wijzigen van de naam: zet na de naam _nomap. Door die toevoeging zullen de rondrijdende googlemap auto's je netwerk net inventariseren en vastleggen; één van de vele onhebbelijkheden van Google. Bijvoorbeeld de SSID: mijnnetwerk_nomap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100