Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verander ik mijn wifi naam ?

Ik heb wifi van kpn en ik heb zo'n hele lange naam van hoofdletters en cijfers, ik zou hem graag wille aanpassen als dat kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er van af watvoor telefoon je hebt. Wat voor telefoon heb je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft helemaal NIKS met je telefoon te maken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je WIFI naam is de zgn. SSID ofwel netwerknaam. Deze is vastgelegd in de router zelf en wordt uitgezonden. Om deze te wijzigen Door in te loggen in je router. Dit doe je door in je browser het IP adres van je router in te tikken. In de interface van de router zoek je naar de tab WLAN of draadloos. Hier staat je SSID. Deze kan je aanpassen in elke naam die je wilt zodat hij voor jou herkenbaar is. Als je dit gedaan hebt zal je op ieder apparaat waarop je draadloos internet' verbinding moeten maken met dit nieuwe netwerk. Je moet daarom ook weten wat het bijbehorende wachtwoord is, anders kan je überhaupt het netwerk niet meer op.

Kleine tip bij het wijzigen van de naam: zet na de naam _nomap. Door die toevoeging zullen de rondrijdende googlemap auto's je netwerk net inventariseren en vastleggen; één van de vele onhebbelijkheden van Google. Bijvoorbeeld de SSID: mijnnetwerk_nomap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Het ip adres van je router kan je op google vinden door de router merknaam + type in te typen (dus niet KPN box) of door in windows CMD in te tikken bij de start/windowsknop/metro interface en dan "ipconfig" het getal wat achter defaultgateway staat moet je dan in je browser intikken. admin en admin zijn meestal ww en gerbruikersnaam. anders kan je het vinden onder je router of in de documentatie van KPN of op internet.
capthavoc
11 jaar geleden
Dat van die _nomap wist ik niet , weer wat geleerd

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding