welke heb je nodig om zelf een pc in elkaar te zetten?

Toegevoegd na 44 seconden:
welke onderdelen heb je nodig om zelf een goede pc te bouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Iedergeval een schroevendraaier, kun je iets specifieker zijn aub.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moederbord, processor, geheugen.
1 of meer harde schijven
Voeding met kast.
Eventueel geluid en beeld kaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kruiskopschroevendraaier en de onderdelen.
Is niet erg moeilijk.

Toegevoegd na 8 minuten:
* Een behuizing
* Een voeding (vaak al onderdeel van de behuizing)
* Een moederbord
* Een processor
* Koeling voor de processor
(als boxed versie meegeleverd met de processor)
* Geheugenmodule(s)
* Een videokaart
* Een harde schijf
* Een DVD speler/brander
* Een diskettestation (hoeft eigenlijk niet meer)
* Kabels
* Monitor
* Een toetsenbord en muis
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
videokaart vaak al geintregeerd op moederbord (tenzij je een game pc bouwt)
AWM
14 jaar geleden
Klopt, Nieqoh. In veel mobo's zit een bruikbare videokaart ingebouwd. Heeft voor- en nadelen...
rose
14 jaar geleden
audio en netwerk zijn inderdaad niet strikt noodzakelijk. wel handig als je naar youtube wilt luisteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zitten bijna altijd op het mainboard
rose
14 jaar geleden
Ja, da's waar, maar dat geld voor videokaart ook, en die staat wel in de lijst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaf ik net al aan
paulus811
14 jaar geleden
In de nieuwe Intel i7 processoren is de video'kaart' zelfs geïntegreerd in de processor.
AWM
14 jaar geleden
Nou, Paulus, weet je dat wel zeker? Lijkt me sterk, hoor.
Ik wil trouwens wel een systeem gaan bouwen met een i7, maar het is nog wat duur...
een moederbord, processor, geheugen modules, geluidskaart, grafische kaart, 1 of meerdere harde schijven
dvd rewriter(optie), kaartlezer(optie) en een besturingssysteem.
Deze onderdelen zijn afhankelijk van je wil in alle categorien te verkrijgen, van goedkoop tot aan peperduur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grafische kaart is ook optie als die op MB zit
In het blad Computer totaal van 1 of 2 maanden geleden (ik heb m helaas weggedaan), staat een erg goed artikel wat je allemaal nodig hebt om een basis-, prestatiegerichte- en ultieme pc te bouwen. Kijk of je het van iemand kunt lenen, of zoek even op de site hieronder. Per type pc werd een onderbouwd advies gegeven waarom juist dat onderdeel in aanmerking kwam.

Aan alleen een lijst met onderdelen heb je niets, het moet ook nog in combinatie met elkaar werken.
paulus811
14 jaar geleden
harde schijf,rom,geluidskaart,geheugen
Maar als je het zelf wilt maken lukt het je zeker niet tenzij je super handig ben :)