DPI is in de computertechniek een eenheid van de resolutie van een invoer- of uitvoereenheid.
De afkorting staat voor dots per inch ofwel punten per 2,54 cm.
Jouw foto moet dus 300 punten per 2.54 cm zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal wordt dat gevraagd als je ergens een foto op wil laten bedrukken. Hoe groter je opdruk formaat, hoe hoger het aantal DPI je foto moet zijn, dit is om lelijke pixel blokjes te voorkomen. Je kan je foto niet zelf 300 dpi maken zonder kwaliteitsverlies, de betreffende foto moet origineel van goede kwaliteit zijn geschoten.