Hoe maak ik een laptop scherm goed schoon?

Zonder dat er strepen achter blijven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vochtig toiletpapier werkt ook erg goed. (Want als het goed is voor mijn billen, dan geldt dat ook voor mijn beeldscherm ;-) )

Zorg in eerste instantie dat je computer/laptop uit is wanneer je gaat reinigen. Zelf gebruik ik dezelfde doekjes die ik gebruik voor mijn bril, die ik haal bij de Wibra. Niet te hard drukken of je beschadigt de boel!

Bij bijvoorbeeld de MediaMarkt krijg je speciale beeldscherm reinigings doekjes. Deze zijn een beetje vochtig waardoor ze je scherm redelijk goed schoon maken. En het spul laat geen strepen achter. Al met al een goede methode om je scherm te zuiveren

http://www.vikingdirect.nl/catalog/search.do?Ntt=laptopscherm+schoonmaken

het produkt Instanet voor brillen is uitstekend en streepvrij en krasvrij maar vraag de prijs niet.

Stukje keukenpapier bevochtigd met Glassex (afwasmiddel + spirtus) niet nat wel vochtig. Daarna afnemen met droog keukenpapiertje (papierenzakdoekje werkt ook) Let erop dat het niet te nat is, vocht en elektronika gaan niet samen. Maak geen krassen. Maar mocht je in de situatie zijn dat je van gekkigheid niet weet wat je met je geld moet kun je natuurlijk ook de speciale doekjes kopen. Ik draag geen bril dus heb die doekjes ook niet. Ik heb drie kleine kinderen en maak m'n schermen wel eens schoon met z.g. billendoekjes, werkt ook. Eigenlijk maak je alleen maar een stukje plastic schoon je moet het niet moeilijker maken dan het is. Wel echt opletten met vocht. Mocht het echt nat worden, voeding eeruit, accu eruit week laten drogen alles er weer in en in 99 van de 100 gevallen werkt het weer (ik heb geregeld m'n telefoon in de plomp laten vallen :) )

Ik gebruik 'ruitschoon' (rood) van de HEMA (ook op de kunststof TFT's). Da's bedoeld voor in de auto. En zachte hydrofiel washandjes. Ook van de HEMA (nee, ik werk niet bij de HEMA ;)). Werkt goed. Let wel op dat 't doekje niet te nat is als je bij de randjes bent - anders kan 't misschien naar binnen lopen.

Het meest simpele is een schone vochtige microvezeldoek... Ga geen TFT reiniger halen bij de PC speciaalzaak, want dit gaat een paar keer goed en dan is de toplaag van je TFT scherm naar z'n grootje...

Sowieso goed oppassen met bepaalde schoonmaakmiddelen, ik weet niet uit mijn hoofd welke dit zijn, maar er zit op sommige schermen een coating die hier niet tegen kan. Als je dan het verkeerde middel gebruikt blijf je altijd strepen zien. Gepost op: zaterdag 11-04-2009 19:14:11

met een stof doek! niet met een natte

Bronnen:
m'n moeder

Gewoon erop hijgen en met een zachte doek schoon wrijven....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100