Hoe kan ik het snelste oude foto's op de computer zetten?

Ik heb op zolder heel veel foto's die ik op de computer wil zetten. Wat is de snelste en beste manier om dat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Ik heb er al een massa ingescand met mijn printer all-in-one.
Afhankelijk van het formaat kunnen er bv 4 st van 10 x 13 cm op een A4-tje.
Nadien kan u die evt importeren in een fotobewerkingsprogramma om foto per foto eruit te halen en afzonderlijk op te slaan, dit gaat veel vlugger dan elke foto apart in te scannen.
Ikzelf gebruik daar GIMP voor wat een gratis te downloaden alternatief is voor Photoshop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wederom bedankt
Je vraagt naar de snelste manier.
Het snelste is het om je oude foto's door een bedrijf te laten scannen en
op een DVD te laten zetten.
http://www.trigger.nl/fotos?gclid=CN66oumtuLYCFczC3godsxUA-A
TIP: Als u de negatieven nog heeft, is het in de meeste gevallen raadzaam om deze te laten scannen. Het geeft een wat betere kwaliteit en het is in veel gevallen ook voordeliger.
Daar zijn veel bedrijven die dat voor je kunnen doen, dus is het raadzaam om verschillende tarieven te vergelijken.

http://www.tornij.nl/fotos.html

Er zijn ook veel verschillende scanners te koop, waarmee je het zelf kan doen,
hier een artikel daar over.
http://zoom.nl/artikel/cursussen/20546-techniek-foto-s-scannen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. In verband met de snelheid zal het inderdaad beter zijn om het uit te besteden. Ik zal je link bekijken om te zien hoe duur zoiets is anders zal ik het gewoon zelf thuis via de scanner doen.