Wordt mijn hotmail geblokt?

Hallo allen,

Normaal hecht ik niet veel waarden aan mailtjes over blokkering of verwijdering van mijn hotmail account. Alleen heb ik wel vraagtekens bij de volgende mail. kan iemand mij vertellen of dit fake is of dat ik me zorgen moet gaan maken? Ik heb op de mail gereageerd met de vraag om meer info. Ik kreeg daar het bericht op terug dat deze info niet te geven is.

Microsoft Nederland (systeem@live.com)
Toevoegen aan contactpersonen
[Dit bericht boven aan het Postvak IN laten staan]
Aan: xxxx @hotmail.com (naam verwijderd door moderatie)
Afbeelding van Microsoft Nederland

Ik vertrouw systeem@live.com, inhoud altijd weergeven
Hallo Wouter Amersfoort,

Op uw account zijn onregelmatigheden bespeurt. Het kan zijn dat er berichten door u verstuurd en/of ontvangen zijn, of dat er gegevens onder uw account zijn opgeslagen die niet stroken met onze algemene voorwaarden.
Wij zijn genoodzaakt uw account binnen 14 dagen te beëindigen. Tot die tijd raden we u aan eventueel voor u belangrijke gegevens op uw eigen computer op te slaan.

Eventueel kunt u bezwaar aantekenen door binnen de gestelde termijn op dit bericht te reageren.

Wij excuseren ons voor het ongemak en hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

André Wegermee
Reference manager at Microsoft Nederland

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hopelijk heb je niet op een link geklikt om op het bericht te reageren, want dan heb jij waarschijnlijk jouw inloginformatie prijs gegeven. En daar is het ze om te doen. Wijzig zo spoedig mogelijk je wachtwoord!
Het is een phishing mail waarin gedreigd wordt je account af te sluiten. Dat wordt zelfs genoemd als voorbeeld bij http://www.microsoft.com/nl-nl/security/online-privacy/phishing-symptoms.aspx
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat geen link in de mail. Dus ik kan ook nergens op klikken. Heb ik uiteraard niet gedaan. Heb gewoon beantwoorden gedaan.