Hoe schakel je cmd in op schoolcomputer/beveiligde computer?

Ik wil graag met cmd op school leuke dingen doen alleen
Is cmd uitgeschakeld op onze schoolcomputers wie weet hoe
Ik dat kan omzeilen of weer inschakelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor "leuke dingen" wil je doen in cmd dan?
(Is een reden voor waarom ze het 'uitgeschakeld' hebben.)

Het beste antwoord

Dit is makkelijk te doen, open kladblok, typ dan dit in; @cmd.exe
, als je dit hebt gedaan ga je naar bestand > opslaan als > dan geef je het een naam ( bijv henkderaket ) en zet je er .bat achter. In mijn geval dus : henkderaket.bat . Daaronder zie je een balkje met de tekst 'tekstbestand (.txt)' daar klik je op en dan kan je op 'alle bestanden' drukken. Dan klik je op opslaan, en als je het opent, verschijnt Opdrachtprompt, ofterwijl 'cmd'