Wie weet een goede manier om mijn afbeeldingen te ordenen?

Op mijn computer heb ik allerlei afbeeldingen staan. Foto's die ik zelf gemaakt heb, foto's die ik heb gekregen van mensen of van het internet heb gehaald, afbeeldingen en foto's die ik bewerkt of gemaakt heb heb met photoshop, screenshots die ik wil bewaren, wallpapers, webcamfoto's, foto's die ik met mijn telefoon gemaakt heb, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.
Ik ben al maanden aan het proberen om deze mierenhoop aan afbeeldingen een beetje logisch te ordenen in mapjes, maar tot nu toe zonder bevredigend resultaat. Nu heb ik de mappen 'afbeeldingen iphone', 'bewerkte dingen', 'eigen foto's', 'foto's algemeen', 'webcam', en 'overigen', en soms ben ik heel lang op zoek naar net die ene afbeelding! Ik word hier helemaal gestoord van.

Heeft iemand hier een goede manier om afbeeldingen logisch te ordenen in mapjes met een bepaalde naam, zodat ik afbeeldingen 'intuitief' terug kan vinden, zonder dat het een compliceerde mappenstructuur wordt waarbij een doolhof peanuts lijkt? Ik vraag dus niet om een programma, maar gewoon om een manier om het allemaal logisch en eenvoudig geordend te houden.

Alvast dank!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eerst moet je voor jezelf mappen gaan aanmaken. Je kan de mappen een naam geven bijv vakantie 2006, 2007 enz. Map, familie, vrienden, sport, werk, dieren, natuur, bruiloft, sinterklaas, kerst, school en algemeen. Nu deze mappen een naam hebben, kan je alle foto's nalopen en hierin zetten. Of deze foto's nu bewerkt zijn, of met je telefoon gemaakt zijn dat moet nu niet meer uitmaken. Zo krijg je alle afbeeldingen op een gegeven moment in de juiste catagorie en dat maakt het zoeken weer veel makkelijker. Het is ook handig om als dit klaar is de foto's op een extra dvd te zetten. Mocht je computer crashen of wat dan ook dan heb je altijd je foto's nog. Het is een heel werk maar op een gegeven moment zie je resultaat komen. En als je dan weer nieuwe foto''s hebt gemaakt zet de deze gelijk weer in de juiste categorie en scheelt dan veel tijd.

Ik zelf maak altijd een mapje per jaar aan. Dat mapje is dan onderverdeeld in: Landen Personen Dieren Woonplaats en omgeving Al mijn vakantiefoto's en de foto's die ik krijg van anderen die met mij mee waren op reis, gaan dan onder het mapje Landen van het betreffende jaar in een nieuw mapje met de naam van de bestemming. Uiteraard een eigen mapje voor eigen foto's, een mapje voor foto's van pietje, mapje voor foto's van Jantje. Etc. voor de overige categorieën. Werkt prima, ik moet alleen een beetje zien te onthouden in welk jaar ik een foto gemaakt heb. Succes met deze (best grote) klus.

Wat ik opmaak uit je verhaal is dat je bij elk mapje , bv eigen foto's, eerst al déze foto's gaat opzoeken. Is het niet handiger om je foto's allemaal stuk voor stuk na te lopen en die dan in de desbetreffende map te plaatsen. Naar mijn idee, als je met één map bezig bent en dan al die foto's na moet spitten van welke foto daar in moet , word je inderdaad tureluurs.

Gewoon mapjes op onderwerp maken, deze kan je dan eventueel aan het eind van het jaar allemaal onderbrengen ook nog op dat afgelopen jaar. En als je ruimte wil besparen wegbranden op CD of DVD.

Ik gebruik het gratis programma Picasa. Daar kan je een heleboel mee. Ik ben er momenteel mee bezig. Ik ben begonnen met de gezichten te identificeren. Dan kan je bijvoorbeeld alle foto's vinden waar Mientje opstaat. Er kan nog veel meer, o.a. indelen en bewerken, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Kijk maar eens of het iets voor je is: http://picasa.google.nl/

www.picasa.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100