Ik vermoed op woensdag. Bij mij is dat tenminste zo.

Toegevoegd na 13 minuten:
Op maandag moeten mensen bijkomen van het weekend, ze lezen wel emails maar doen er weinig mee, op dinsdag gaan mensen nadenken wat ze gaan antwoorden op mails en welke emails ze moeten versturen. Ze gaan wat rondvragen, wat overleggen en bepaalde dingen uitzoeken. Woensdag gaan ze al die mails versturen. Op donderdag gebeurt er niet veel want ze hebben al zoveel gedaan op woensdag en op vrijdag gaat men zich voorbereiden op het weekend. Dit is kortom mijn theorie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit een bijzonder interessante theorie, welke ik beloon met ``beste antwoord``. Overigens mijn ervaring: Op zaterdag krijg ik de minste emails. Bedrijven zijn veelal gesloten en vrienden zijn druk met boodschappen doen. Durf niet echt te zeggen welke dag ik dan als drukste ervaar, maar de vrijdag is het zeker niet.

Andere antwoorden (4)

Met een beetje logisch denken kom ik uit op maandag. Mensen gaan na een weekend weer naar het werk en krijgen zowel de mailtjes van vrijdagavond, zaterdag en zondag voorgeschoteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat de meeste emails op maandag worden verzonden. Dat heeft te maken met het feit dat iedereen nog even alle emails van het weekend moet beantwoorden. De zondag lijkt mij de dag van de minste emails.
Maar dit zijn meer aannames dan dat ik dit kan onderbouwen met getallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
In grote delen van deze aarde is de zondag een werkdag.
Dus ik twijfel ook...
Woensdag denk ik in ieder geval niet. Gezien het feit dat woensdag en vrijdag 'parttimedagen' zijn. Het mailverkeer ligt op maandag dinsdag en donderdag hoger.

Dinsdag en donderdag zijn doorgaan de 'vergaderdagen'. Op deze dagen zal er meer mailverkeer zijn i.v.m. voorbesprekingen, notulen en agenda's..

Op maandag zal er ook heel wat mail verzonden worden, om de ontwikkelingen van tijdens het weekend te bespreken, maar bewezen is dat de mensen op maandag minder productief zijn dan de rest van de week.

Ik houd het op donderdag, maar het blijft gissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat voor soort mail je bedoelt. Zakelijk, privé, spam of allerlei soorten opgeteld. Ik vermoed dat je het laatste bedoelt. Dan zal dat op zondag op maandag zijn. Zondag wordt heel veel spam verstuurd en dan vooral in de nacht. Maandag gaat er zakelijk veel uit. De minste dag vermoed
ik dat het woensdag zal zijn.