Mss heb je hier iets aan Een nameserver vertaalt domeinnamen in IP-adressen. Typt iemand een domeinnaam in zijn browser, dan zal zijn computer aan de nameserver van uw website vragen naar welk IP-adres hij moet surfen. Iets soortgelijks gebeurt er ook wanneer er een e-mail verstuurd wordt.

Gebruik maken van een nameserver
Wilt u dus een website hosten, dan dient u ook een nameserver te hebben die voor uw domeinnaam gebruikt kan worden. Nameservers koppelen domeinnamen aan websites en e-mailadressen, door deze koppelingen op te slaan. In de praktijk is het allemaal nog iets ingewikkelder en werken deze servers bijvoorbeeld ook met een cache geheugen. Op die manier hoeft de volgende zoekopdracht naar een domeinnaam niet helemaal opnieuw uitgevoerd te worden.

Bron : https://www.transip.nl/vragen/329-wat-is-een-nameserver/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nameservers zorgen ervoor dat je domeinnaam gekoppeld word aan je hosting account.
Dus als je je website geupload heb naar je webhost dan dien je bij je domeinnaam nog de correcte nameservers in te geven zodat als mensen je webadres ingeven in hun internetbrowser ze op je website terechtkomen.