Hoe kan ik automatisch doorvoeren met lege cellen ertussen?

Excel.
Ik heb een urenstaat gemaakt, omdat ik op verschillende dagen op verschillende adressen verschillende uren maak. In de eerste kolom heb ik week 1, week 2 enzovoort.
In de tweede kolom "maandag 4 januari, dinsdag 5 januari, enzovoort. In de derde kolom ochtend, middag, ochtend, middag. In de vierde kolom adres, vijfde kolom tijdsduur, de zesde kolom berekent de uren.
Nu met het nieuwe jaar moet ik een nieuwe maken. Echter lukt het mij niet als ik in A1 week 1 zet en pas in A15 week 2, zo door te voeren dat hij week 3 t/m 52 ook om de 15 vakjes doorvoert. Hij herhaalt dan steeds week 1 en 2. In de tweede kolom de datums (data) doet hij wel netjes met één spatie ertussen, zodat ochtend en middag goed uitkomen. Hier heb ik echter het probleem dat ik nu handmatig alle weekenden moet verwijderen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Er zat waarschijnlijk een fout in de hoeveelheid lege vakjes die ik meeselecteerde na week 3. Dit heb ik opgelost door de cellen samen te voegen, zoals winkees voorstelde. Beiden bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk, daar heb ik volgend jaar profijt van.
En de jaren daarna. Heb vandeweek handmatig de tabel met 4 weken (UWV-uitkering) zitten veranderen. Eerste periode woensdag 1 januari 2014 t/m zondag 26 januari 2014 = week 1 tot en met 4
Tweede periode maandag 27 januari 2014 t/m zondag 23 februari 2014 = week 5 tot en met 8 enzovoort

Het beste antwoord

Tik in de eerste cel week 1, in de 15e cel week 2, in de dertigste cel week 3. Slecteer dan alle dertig cellen en voer die door. De lege cellen moeten dan mee doorgevoerd worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat heb ik ook gedaan. Maar hij vertikt het. Ik krijg dan in cel 45 weer gewoon week 1, en cel 60 week 2.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ Wimkees: die eerste is heel netjes. Die heb ik vaker gebruikt, maar nu niet aan gedacht. Kan ik ook de tekst dwars zetten over de hele week. Nog mooier dan erboven.
Die tweede snap ik niet wat hij doet, maar hij doet het wel. Alleen loopt hij een week voor op mij. Hij geeft week 3 aan waar ik week 2 heb.