Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je weten of iemand oplichter is?

Ik heb iets gekocht via marktplaats maar nog niks gekregen
Ik heb zijn nummer
Zijn rekening nunmer naam + achternaam
En de stad waar hij woont , hij beweert dat hij nog het geld niet heeft ontvangen dindag betaald nog niet kan dat en zegt dat hij nog in afwachtinh is voor het geld dat naar hem moet komen is hij een oplichter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
926

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

als je het geld dinsdag via internetbankieren naar diegene overgemaakt hebt, had het al op zijn rekening moeten staan.
De kans bestaat dat je met een oplichter te maken hebt, ik betwijfel dit wel gezien je zijn naam, achternaam en (telefoon) nummer hebt gekregen .

Ik zou nog een paar werkdagen wachten, en hem dan eens opbellen.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jha eigenlijk wel maar ik heb de bank opgebeld en de medewerker zij, dat het uiterlijk maandag moest komen omdat ht een andere bank was, moet het maar afwachten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je zijn naw gegevens hebt gekregen wil niets zeggen, deze kunnen namelijk vals zijn.
Spreek helaas uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt wel wat vbv anders kun je geen geld overmaken en een valse naam opgeven bij een bankrekeningnummer is best lastig.
je kunt in ieder geval deze site even checken, geen 100% garantie natuurlijk.
www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml#
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt maar ik heb het al geprobeerd gelukkig is het negatief:)
Je kan ook een foutje hebben gemaakt bij het overmaken en dan is het geld niet aangekomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding