Waarom kan ik bij iTunes net met iDeal betalen?

Ik zocht een nummertje van uit 1946 en dat heb ik gevonden op iTunes. Om het te kunnen downloaden moest ik eerst iTunes downloaden en installeren, daarna moest ik een account aanmaken en toen ik op kopen drukte, (99 cent) kreeg ik de mogelijkheid om te betalen met een creditcard of met click and buy. Ik heb geen creditcard dus heb click and buy bekeken, maar dat is totaal niet betrouwbaar, als je ze belt krijg je iemand die onverstaanbaar Nederlands spreekt, daar ga ik niet mee in zee.

Maar waarom kun je bij iTunes niet gewoon met iDeal betalen zoals bij alle normale webwinkels? Ik zou toch haast illegaal gaan downloaden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Afgezien van het feit dat iTunes nauwelijks markt heeft in Nederland, is het innen van kleine bedragen via iDeal niet interessant. De beheerder van de webwinkel betaalt, afhankelijk van de bank, zo rond de 50 cent per transactie. Als daarbovenop ook nog de gelden komen die iTunes aan de rechthebbenden moet uitkeren en de kosten van de infrastructuur en de administratie van dat alles, zouden ze geld moeten bijleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn nog tal van webwinkels, waar je niet met IDEAL kunt betalen. Zelf ben ik het ook al meerdere keren tegengekomen. Meestal is het dan vooruit betalen + verzendkosten. Jammer, want ik vind IDEAL ook erg handig.
13 jaar geleden
Itunes is een Amerikaans bedrijf wat wereldwijd opereert. Logisch dat ze creditcard gebruiken, is een wereldstandaard.
Maar vertel eens, bij welke site kun je illegaal downloaden??