Mijn laptop start niet meer op, wat moet ik doen zodat hij weer opstart?

Ik krijg steeds een menu met 5 opties, opstarten in de veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtprompt, laatste bekende juiste configuratie en windows normaal starten. Nu is het probleem dat welke opties ik ook kies, ik kom steeds weer bij dit menu uit, en mijn laptop start dus niet op, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Om zeker te weten dat het niet aan de knop ligt kun je even pin 13 en 14 van de voedingsstekker op je MOBO (Kleuren zwart en groen) d.m.v. een paperclip doorverbinden.

Start je PC dan nog niet op ligt het (mogelijk) aan de voeding.

Welke je nodig hebt ligt aan je hardware-configuratie.
Tegenwoordig is 350 W wel het minimum.

Ik zou voor een goed merk gaan, want die zijn vaak stabieler dan de hele goedkope.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik had je vraag niet goed bekeken, probeer is in Veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kennelijk detecteert Windows een fout in de opstartfase waardoor het steeds in het foutopsporings menu terecht komt.
De reden hiervoor kan van alles zijn. Is eerder de stroom op de laptop uitgevallen terwijl de laptop aan stond en bezig was met een taak?
Dan kan dat geleidt hebben tot een bad sector op de harde schijf waardoor essentiele bestanden onleesbaar zijn geworden.

Kies eens de optie veilige modus met opdrachtprompt en typ als de cursor knippert de opdracht chkdsk /R /F gevolgd door enter. Als het goed is zal de HD nu op fouten gecontroleerd worden en zal het eventuele beschadigde clusters herstellen (voor NFTS geformatteerde schijven). Mogelijk kan Windows daarna wel weer opstarten.

Het kan ook zijn dat bepaalde .dll bestanden beschadigd zijn geraakt. Ook dan kan Windows in sommige gevallen niet meer opstarten. Dan rest alleen een herinstallatie van Windows zelf met behulp van de Windows DVD. Je kunt dan voor de reparatie optie kiezen waarbij dan je bestanden in tact blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je opstart bestanden zijn waarschijnlijk niet meer goed
Als je altijd weer op dit scherm uit komt wat je ook doet
moet je gewoon windows in zijn geheel herstellen
via de cd dvd of via de fabriekspartitie
ik denk dat je in dit geval wel gewoon over windows heen mag installeren
capthavoc