heeft Google een censuur?

Vieze plaatjes vind je moeilijk via Google. En volgens mij ook geen recepten voor kneedbommen. Zeker is dat websites handmatig beoordeeld worden op inhoud; een vriend van mij heeft die bijbaan gehad.

Kortom, wat vind je niet m.b.v. Google?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, ik had ook al moeite met het op google vinden van een recept voor kneedbommen.....>_<

Het beste antwoord

Google past geen censuur toe. Wel heeft het standaard een "content filter" aan. Dit is uit te zetten door te klikken op door naast het zoekveld op "voorkeuren" te klikken. Hierna ga je naar het kopje "Safe Search-filter" en zet je het vinkje aan bij "Filter mijn resultaten niet". Hierna kun je alles googlen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja Google heeft een censuur. Je kunt dit uitschakelen (ik weet niet meer hoe ik het weet, echt niet), maar je kunt via voorkeuren de SafeSearch-filter uit zetten door het op "Filter mijn zoekresultaten niet" in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je graag vieze plaatjes zoekt, moet je in Google even onder "Voorkeuren" de juiste optie onder "Google's SafeSearch" uitvinken. Dan vindt 'ie er een hele hoop.

Verder weet ik niks over eventuele censuurpraktijken van Google. Volgens mij wordt alles geindexeerd, alleen sommige websites worden door overheden geblokkeerd.