Mijn computer schokt na het installeren van windows 8. Hoe kan ik dit verhelpen?

Eerst was het alleen zo bij geluid. Nu schokt mijn muis ook nog tijdens het opstarten en tijdens het opgestart zijn van mijn computer. Mijn laptop is een Acer Aspire 6935.

Toegevoegd na 20 uur:
De laptop is ook 5 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Te weinig, defect of ongeschikt werkgeheugen. Dat is meestal de oorzaak van haperingen in de uitvoering van het besturingsysteem.
Ga uit van minimaal 4 Gb DDR2 werkgeheugen voor Windows 8.

Een andere oorzaak kan zijn dat de processor te licht wordt bevonden voor het systeem. Dat zit dan meest in de bandbreedte van de processor. 1,6 GHz is een lichte processor terwijl 2,4 GHz en hoger beter geschikt zijn om hoog geavanceerde besturingssystemen als Windows 8 te kunnen handelen.