Windows installeren lukt niet wie kan mijn helpen ? (Zie uitleg)

Als ik windows wil installeren zegt me pc dat de schijf niet toegankelijk is en moet ik wat instellingen veranderen in mijn bios maar ik weet niet welke instellingen wie kan mijn helpen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

In je bios moet je dan opgeven dat booten, als het niet kan vanaf harddisk, vanaf de CD / DVD speler zal plaatsvinden. Ook kan je bij het opstarten eerst op 'boot opties' drukken (F2 of F12 of zo) waarmee je een keuze kan maken hoe hij op dat moment opstart: van CD of van harddisk.

Als je zoals bovenstaande reactie zegt op F2 of F12 of met de delete toets om in de bios van je pc te komen.Vervolgens moet je in de bootsector (BOOT) zorgen dat de dvd speler als first en de hd als second boot ingesteld staan.Vervolgens ga je naar save en exit en dan wordt er gevraagd om Y(yes) of N(no).Dan geef je Y en zorg je dat de dvd in het laadje van de speler ligt zodat deze meteen opgestart word.En de rest van de installatie van de nieuwe windows spreekt voor zich

Windows kun je niet installeren vanuit Windows zelf; vandaar de melding dat de HDD ontoegankelijk is. Dat is niet zo maar, Windows staat niet toe dat het actieve besturingsprogramma (Windows dus) door een ander besturingsprogramma wordt overschreven, door bijv. een nieuwere versie van Windows. Daarom kun je Windows alleen installeren vanaf een DVD of CD en dan alleen nog als de CD/DVD drive als 1e opstart ingesteld staat. En dat is nu wat je moet instellen in het BIOS scherm. Het BIOS scherm bereik je door tijdens de opstart van de PC direct op de DEL toets te drukken. Je komt dan in een scherm waarin je allerlei zaken die belangrijk zijn voor de PC kunt instellen. In een van de opties staat de "boot sequence". Hierin kun je opgeven waarmee de PC moet opstarten. Als standaard staat meestal de volgorde: HDD0, HDD1, CD/DVD, Floppy. Deze volgorde moet je veranderen in CD/DVD, HDD0, HDD1, floppy. Dat veranderen doe je door de onderin het scherm weergegeven instructies daarvoor te volgen (verschilt namelijk per BIOS). Als je de verandering hebt aangegeven dan sluit je af met SAVE. Daarna verlaat je het BIOS scherm en start opnieuw op met de Windows installatie DVD in de DVD speler. De PC zal nu opnieuw opstarten maar nu vanaf de CD/DVD speler en de installatie van Windows beginnen. Daarna zal Windows geinstalleerd worden en de bestaande oude Windows versie op de HDD krijgt een .old extensie waardoor deze niet meer opstartbaar is. Na de installatie kun je in het BIOS scherm de oude opstart volgorde weer terug instellen waardoor de PC weer direct vanaf de HDD zal opstarten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100