Een simpel alternatief is om niet Windows Media Player te gebruiken, maar een brander-programma dat er specifiek voor bedoeld is. Ik gebruik zelf NERO, daar kun je instellen of hij moet worden gefinaliseerd. Je kunt ook een niet-gefinaliseerde CD alsnog finaliseren.

Verder kun je ook een modernere speler gebruiken. Oudere CD en DVD spelers doen moeilijk over niet-gefinaliseerde schijfjes, moderne niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bedoel je dat hij de cd niet afmaakt waardoor je hem niet af kan spelen in je cd speler?
In dat geval is de cd niet gefinaliseerd. Finaliseren hoort in principe automatisch te gaan.

Het ligt er ook aan wat voor cd je gebruikt. Gebruik je een CD-RW of CD-R?
CD-R is niet overschrijfbaar waardoor het finaliseren meestal automatisch gaat. Met CD-RW kan dat eventueel fout gaan omdat je nog toe kunt voegen aan de schrijf. Dan moet je zoeken naar een optie 'finaliseren'

Met ISO buster kun je overigens van een onleesbare CD een ISO maken zodat je toch bij de data kunt die erop staat. Heb je alleen niks aan als je hem in je cd speler wil stoppen..