Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van de spamcannibal blacklist af?

Vermoedelijk staat mijn e-mail op deze lijst, waardoor ik geen mailtjes meer kan sturen naar een aantal e-mailadressen. Hoe kom ik er weer vanaf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
785

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt contact opnemen met Spamcannibal, voer je IP daar in om te controleren wat er aan de hand is.
Kun je helemaal geen mail versturen, of kun je niet mailen naar bijvoorbeeld mailgroepen? In dat laatste geval kan het zijn dat (via een filter op de mailserver van de maillijst) alle adressen van jouw provider geblockt worden omdat _iemand_ die mailt via jouw provider (dus niet per se jij) besmet is met een virus, een trojan, of wiens pc in een botnet zit. Als dat het geval is, kun je weinig doen tot je provider die besmette figuur zelf aanpakt.
Als jouw eigen IP-adres geblockt is, dan zul je moeten uitzoeken hoe dat komt - scan je pc (download MBAM: http://www.malwarebytes.org/ of een soortgelijk programma).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om een e-mailadres van mijn domein, daar zit dus geen IP adres aan vast?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees die site: http://www.spamcannibal.org/cannibal.cgi
"If you think that you are being blocked... The ONLY way you can get into SpamCannibal's database is by sending spam or virus ladened email to our mail servers! SpamCannibal does not block email access except for IP addresses and ranges that have sent or relayed what we believe to be spam or other unsolicited email directly to our email servers. SpamCannibal uses its database to block access by IP addresses ONLY for its own mail servers, however, the database we use for that purpose is freely available for anyone to look at and use as they see fit. If you have been referred to this site because you appear to be blocked by some third party, speak to the administrators of the third party site you are trying to contact. SpamCannibal does not scan remote hosts or otherwise test remote sites. The ONLY way you can get into SpamCannibal's database is by sending unsolicited email to our servers! If you believe your IP address is in SpamCannibal's database, click the Lookup IP link to find out why. To find out who owns a particular IP address, click the Whois IP link."

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding