is er een apparaat dat van mijn externe harde schijven een NAS maakt?

In een nas zelf zit vaak al geheugen, maar is er een apparaat waar ik mijn externe hdd op aan kan sluiten? Zodat ik er op mij pc boven ook bij kan of kan ik hem via mijn computer al online zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt een aantal mogelijkheden.

Meestal koop je een NAS zonder harddisks erin. Je kunt dus een NAS kopen en je HD er in bouwen. Synology heeft goede met een heel gebruiksvriendelijke webinterface. Nadeel van een NAS is dat je toch een paar honderd euro kwijt bent.

Er zijn ook routers met usb-poorten waar je externe apparatuur aan kunt vastmaken die dan via het netwerk beschikbaar zijn.

De meest envoudige oplossing is om de schijf vanaf de computer te delen. Klik hiervoor in de verkenner met rechts op de schijf en kies de optie om te delen. De dialoog wijst zich verder zelf.

Om de schijf vanaf de andere computer te bekijken, open je de Verkenner. Je kunt in het navigatie-venster links kiezen voor netwerk en zo naar de computer bladeren. Je ziet dan de gedeelde schijf. Je kunt ook het ip-adres van de computer intypen in de adresbalk, voorafgegaan door \\. Dit is de voordeligste optie. Nadeel is dat de computer aan moet staan. Dat geldt ook voor een NAS, maar deze verbruikt in het algemeen minder stroom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja die bestaan. je heb NAS soorten zonder geheugen waar je zelf een harde schijf aan moet koppelen. je kunt het beste langs de dynabite gaan, daar kunnen ze je precies uitleggen hoe en wat