ik heb een download snelheid van 61 mbps en upload van 5,7 mbps hoe snel is dit?

Nieuwe virusscanner en hij surft stuk sneller dan eerst. Ziggo basis + windows 7 Ben benieuwd of ik nu traag-gemiddeld-snel internet heb?

Toegevoegd na 42 seconden:
en toshiba laptop dus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Virusscanner én Windows 7 hebben niets met Internetsnelheid te maken. Wel kan een ouder besturingssysteem erop wijzen dat je computer ouder en dus trager is en dat zal je tijdens het surfen merken. Windows 7 is redelijk nieuw, dus waarschijnlijk zal je computer niet vertragend werken.
Als je een nieuw internetabonnement bedoelt: met 61 Mbps downloadsnelheid heb je een relatief snel internetabonnement. Het kan altijd sneller, maar dit is geen verkeerde snelheid. Met 5,7 Mbps uploadsnelheid ben je ook niet traag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké. Ik denk dat je dicht bij een wijkcentrale zit (een kastje ergens in de wijk, vanwaar alle internetverbindingen naar de wijkbewoners lopen). Hoe dichter je erbij zit, hoe sneller je internet is. Ik heb zelf een keer meegemaakt, bij UPC, bij Ziggo weet ik niet, dat een klant hogere snelheden haalde dan zijn abonnement, dus het kan wel zeker zijn dat je een Ziggo-basispakket hebt. Controleer het even, dan weet je het. Als het goed is krijg je elke maand een papieren of een digitale factuur, waarop de gegevens van je abonnement staan.
Veel plezier met internetten!
Omrekenen Megabits naar Megabytes
Eerst het aantal bits 1kilobyte = 1024
61000 * 1024 = 62464000
om nu aan het aantal bytes te komen deel je door 8 1 byte = 8 bits
62464000 / 8 = 7808000 Kb
je download snelheid = 7.8 Megabyte per seconde