Is mijn processor goed genoeg voor games als Battlefield 3? Ik heb een laptop met 3 GB RAM-geheugen, 64-bit en Windows 7.

Mijn processor is een Intel Pentium CPU B940 2.00 GHz.
Zeg alsjeblieft iets dan weet ik of ik 80 euro moet uitgeven aan 8 GB RAM geheugen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor games als deze zijn er twee 'bottlenecks' die 70% van de performantieproblemen geven:

1. Grafische kaart (soms zijn hele dure ook niet compatibel, maar een goede grafische kaart op een portable verbruikt enorm veel; de nieuwste van de Aldi van 699 EUR heeft daarom twee grafische adapters en schakelt naar de onboard versie als er geen performantie vereist is)
2. Harde schijf: omwille van de massa aan gegevens, blijft de harde schijf het zwakke broertje in alle PC's.

Pas verder zijn processor (i7 = 5 X zo goed als i3), geheugen,... van belang.

Om die reden zit ook in die nieuwe portable Medion een SSD-schijf voor het opstarten en een grotere harde schijf voor de games.

In jouw geval is er volgens mij één echte oplossing: Een sata type 3/6 SSD van 128 GB installeren. Maar dit zou je eens moeten uittesten eerst en ook zien dat Windows 7 hem fijn-tuned. Daarna geen defragmentatie en zo meer toepassen, want daar zijn SSD's niet voor gemaakt. Intussen kan je portable ook tegen schokken.

Het grootste nadeel van SSD's zijn de prijs als je in grotere capaciteiten gaat dan 64 GB, maar met je prijs van 80 EUR kun je al eens surfen bij Coolblue als je zelf een schijf kunt dupliceren.

Succes en veel gameplezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SSD is in principe de minste zorg van een gamer. GPU dan CPU dan RAM en voor het sneller laten starten van je games kan je een SSD nemen. Maar voor het aantal FPS doet het helemaal niks en is het dus weggegooid geld als je hoopt op betere prestaties. In veel gevallen zal een i3 beter zijn dan een i7, met gaming is het verschil zeker geen factor 5. http://www.overclock.net/t/943540/i3-vs-i7-gaming-performance-updated
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt wat je zegt, in die zin dat ook een Xbox en PS3 anders worden geprogrammeerd. Ik heb gisteren nog een dos geïnstalleerd op een oude PC met de dos-game prince of Persia en die was sneller dan de I7 die ik ernaast staan had. Het is erg moeilijk om alles met alles te vergelijken, en nu draaien pc-games op de Samsung TV-series resolutie 1920x 1080, maar als je in die PC's naar het Smart-TV gedeelte gaat is de snelheid huilen met de pet op om op internet te gaan. Maar ik las hier vooral de opmerking van het opstarten van de games, dus vandaar die SSD. Een keer het in het geheugen zit of het terug moet ophalen van de schijf, is enkel de SSD van belang. De i3 en i7 verschillen enkel in breedte van de autostrade waarop je de info transfereert. Maar een harde schijf is een triestig beestje in vergelijking met de performantie van de processor, het RAM-geheugen, en de grafische kaart. Maar je opmerking verduidelijkt zeker wat ik schreef, dus hartelijk dank! i7: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_i7 met links naar de technical data
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ook nog dit: Toen mijn zoon Floris Van Belle nog een oude PC had die niet zo geschikt was voor games (drietal jaren) geleden, werd hij eventjes nummer één op Rome Total War en bleef meer dan een jaar lang op de vaste plaats van twee tot hij met nummer een en drie (een meisje gespecialiseerd in spionage!) samen een triumviraat afsloot en tot ze het nog een jaar later moe waren van 'onverslaanbaar' te zijn en terugtraden voor 'de nieuwe garde'. Vind ik wel een subliem gegeven voor op zijn curriculum vitae, om in zo'n wereldgame ooit de eerste te zijn geweest! En dus, het is niet alleen het materiaal dat telt, dit in de rand. Hij deed andere dingen, toen z'n pc nog moest opstarten en hij leerde al snel 'opslaan'!

Andere antwoorden (2)

Je zou het misschien kunnen spelen met de settings en quality op low. En dan speel je het nog niet zo heel vloeiend, het laden kan ook langer duren. Ik heb 4 GB RAM en ook een Intel Pentium met 2.00 GHz en ik kon GTA 4, aan met quality en alle settings op low, het laden duurde redelijk lang, maar niet zo lang dat je je computer uit het raam wilt gooien. Voor de rest lagte het nauwelijks en de kwaliteit op low, ging er mee door. GTA 4 is zwaarder dan BF 3, dus ik denk dat je het, zoals ik al zei, op lage kwaliteit kunt spelen, maar dat het laden aan de lange kant kan duren en dat er ook een kans op lag is. Dus als je een HD-gast bent, dan zou ik een nieuwe processor en een beter videokaart kopen (ik weet niet welke je nu hebt?) en ook nog meer RAM.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Betere proc en videokaart gaat niet werken met een laptop.
Kijk op: can you run it. (http://www.systemrequirementslab.com/cyri) daar kan je al spellen controleren.