Waarom bedenkt iemand virussen?

Mijn pc is weer snel. Wat is hier de lol aan, je kent degene niet eens bij wie je de pc vertraagd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Virussen zijn MEESTAL niet gemaakt om computers langzamer te laten worden. Ze proberen meestal iets anders van je computer te krijgen (passwords, bankgegevens etc). Dit is net zoiets als 'Waarom sloegen die jongens in Eindhoven die jongen in elkaar?'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Met als groot verschil dat die laatste gebeurtenis niets dan ellende oplevert, zowel voor daders als slachtoffer....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zat ook alcohol in het spel toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. Ik zie geen andere reden waarom je iemand anders zomaar in elkaar wilt slaan. Niet dat alcohol een excuus.
Virussen zijn bedacht door mensen/programmeurs die vervolgens weer een anti - virus software leveren en die dan verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Motieven zijn heel verschillend. Veel mensen bedenken virussen omdat ze dan veel leren over hun computer. Ze leren hoe alles werkt en leren hun besturingssysteem kennen.
Opzich is er ook niks mis mee om virussen te maken. Het is erg leerzaam. Helaas zijn er ook mensen die de virussen versturen. Dit is meestal gewoon puur voor de lol al zijn de virusverstuurders moeilijk te achterhalen en dus te verhoren. Ze willen de impact van hun werk bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Virussen worden meestal gemaakt omdat de maakers ervan het een kick vinden dat hun virus de hele wereld over gaat.