hoe kan ik windows7 opnieuw installeren op een toshiba laptop?

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb geen herstel dvd. Er staat wel een serienummer op van windows7 achterop. Ik krijg in begin soms een of andere melding van F10 geloof dat bij toshiba een herstel... heeft maar hoe werkt dit exact.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Laten we even aannemen dat op jouw toshiba een herstelpartitie zit.
(waarschijnlijk heb je de key al gevonden )anders even opzoeken in handleiding of via de website ?
Dus opstarten met die key ingedrukt.
dan kom je in de herstelpartitie alwaar je een fabrieks herstel kunt uitvoeren of een eventuele systeemherstel van windows alleen.
ondanks dat een fabrieksherstel alles weghaalt, raad ik het je toch aan, met deze setting wordt ook het programma waarmee je de herstel dvd set alsnog kunt branden
terug gezet
Je mag kiezen voor alleen een systeemherstel, als je zeker weet dat dat recovery burn programma nog op de niet werkende versie zit ?
als alles weer normaal werkt zoek dan meteen dat programma op en brand dan alsnog die recoveryset
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kopieer het op een USB-stick en zet het op die andere Computer
LET OP! Als het niet werkt of hij gaat kapot dan is het niet mijn schuld! Dat kan bij deze theorie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je?
Heb je een herstelDVD? Als je het niet hebt zul je een orginele Windows 7 DVD kopen en zo installeeren.
Downloaden kan ook maar dat raad ik niet aan, en ik help je er ook niet mee omdat het tegen de richtlijnen is.
Maar je kan ook Windows 8 kopen, dit is ook veel voordeliger(upgrade €30 - installatie €60)

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De W7 installatie bestanden om een factory reset te doen staan op een partitie op de hardeschijf. Tijdens het opstarten van je laptop moet je op een knop drukken (soms staat er tijdens het opstarten welke) om de factory reset in gang te zetten.

Zoek met het typenummer van je laptop op internet op welke knop het moet zijn. Ik vond 0 en/of F10. Blijf deze indrukken vanaf het moment dat je je laptop aanzet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Probeer echt 0 even (dus niet o/O maar nul)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is heel makkelijk. Pak je windows-dvd en doe hem in de DVD-lezer. Dan krijg je de optie om van die schijf te starten. Vanaf dat moment gewoon de instructies volgen en zorgen dat je alle belangrijke bestanden heb opgeslagen op een veilige plek.

Als je geen DVD hebt van windows, maar wel een licentiecode, dan kan je even jouw versie van windows downloaden en op een DVD'tje branden. Dit is overigens legaal, je betaalt om het programma te mogen gebruiken, niet voor het DVD-tje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het nog niet algemeen bekend dat er nooit meer DVD's geleverd worden bij laptops, maar dat er een recoverypartitie is ingericht op de HDD?
Je kan beter resetten dan opnieuw installeren, dan heb jein betrekkelijk korte tijd weer een schone laptop. Je moet daarna wel opnieuw alle updates verwerken.