Dat is afhankelijk van de fabrikant, evt. resolutie (ik bedoel dan 4:3/16:9/21:9)

Daarbij spelen fabrikanten soms vals door de zijkanten van het scherm ook mee te tellen als zijnde: 42". In plaats van het zichtbare beeld diagonaal te gebruiken.

In mijn geval is het:1 meter incl. de randen
Zojuist nog een keer opgemeten en de zichtbare schermbreedte is: 93,4cm. Dat is de "beeldbuis"

(Bijlage is een groot pdf document)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

42" = 107cm (93 cm van links naar rechts en 52,5 cm van boven naar beneden))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alleen de breedte van het scherm bedoeld en als dit 42" is dan is het 106.68cm breed.
Echter het diagonaal zal wel 42" zijn en dan is het moeilijk aan te geven omdat je, om dit te kunnen bepalen, je eerst moet weten hoegroot de randen van de kast/body zijn en hoever deze randen het scherm overlappen.

Het kan dus bij de ene 42" totaal anders zijn dan bij de andere.
Als je er één op het oog hebt dan kun je het beste gewoon even meten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag is zonder nog tenminste 1 gegeven meer (de hoek van de diagonaal, de beeldverhouding of de lengte van één van de zijden) niet te beantwoorden dan een hele rits mogelijke cijfers waar je zelf uit mag kiezen. In for an inch, in for a cable!