bijvoorbeeld met virtual pc gratis te downloaden bij microsoft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe de installatie-DVD van XP in de DVD-speler. Start de computer opnieuw op. Zorg dat je in je BIOS hebt aangegeven dat de computer van DVD moet opstarten.

Het installatieprogramma van XP zal je nu in staat stellen XP "schoon" te installeren, over alles heen wat er al op de PC stond. Dus inclusief over Vista heen.

Mocht het niet meteen werken, dan biedt het installatieprogramma een mogelijkheid om de harde schijf te partitioneren. Haal eerst alle partities weg (zelfs als er maar één partitie is). Maak dan één of meer nieuwe partities aan. Nu is Vista grondig vernietigd.

Windows XP zal de harde schijf vanaf nu als leeg beschouwen. Jij hebt nu de mogelijkheid Windows XP op deze lege harde schijf te installeren.
Cryofiel
14 jaar geleden
Je kunt je harde schijf in partities verdelen (tenzij je al 2 harde schijven in de computer hebt zitten) en op 1 van de twee schijven Windows XP installeren met behulp van een Windows XP installatieschijf. Op die manier kun je vanaf het bootscreen kiezen welke Windows je wilt gebruiken.