Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke processor kan ik het beste gebruiken voor het maken van muziek?

Ik zou graag willen wat voor een soort processor en hoeveel RAM ik nodig heb voor het maken van muziek. Het renderen en het draaien van alle plugins kost namelijk heel veel RAM en CPU en bij hele korte liedjes vindt al lag plaats.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
808
Amadea
11 jaar geleden
Met een simpele blokfluit of mondharmonica kan je ook al muziek maken, dat hoeft niet zo ingewikkeld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan makkelijker met een PC iets hoorbaars maken dan met een blokfluit.
Amadea
11 jaar geleden
Hoorbaar? Om aan te horen, zal je bedoelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dat bedoelde ik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe de snelste op de markt, als je het betaalbaar wil houden is een socket 1155 i7 het handigst, als budget ongelimiteerd is zou je ook nog een socket 2011 i7 kunnen nemen.

http://tweakers.net/categorie/46/processors/producten/#filter:LcwxDoMwDIXhu7yZIVEoKjkAUodOHSuGNPFgFAGyUReUu9eVWDx8fvpPfCSt5VEU8e393GGTQjIx1YKIXXhRXPja5DBLmk3sk-nJK6LroCRMekXC3VlGd8oT14PE8ETw__tN1RbowzhY4tYPDnNr7Qc

http://www.scanproaudio.info/?p=837

Toegevoegd na 1 minuut:
Als de audiosoftware 64bits is en zo ongeveer ongelimiteerd RAM kan aanspreken is het ook gewoon een kwestie van wat je budget toe laat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het programma is inderdaad 64 bit en ik heb veel plugins nodig. Bedankt voor je antwoord. De sites zijn heel handig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Awesome :D

Andere antwoorden (1)

Je kan het goed doen met een i5 en 8GB ram!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding