Hoe laat ik text 'floaten' over een plaatje? (Dreamweaver)

Ik heb een logo gecreëerd waarbij meer dan de linkerhelft transparant is. het gedeelte tusen transparant en beeld is schuin afgesneden.

Over het transparante gedeelte, inclusief het schuine transparante gedeelte wil ik tekst schrijven.

In feite komt het erop neer dat ik over de 'header' heen wil typen.

Hieronder zie je een afbeelding, wat (incompleet) mijn header moet zijn. Links van de strepen wil ik tekst hebben. De afbeelding is opgeslagen in .png en behoud dus zijn transparantheid.

http://i56.tinypic.com/rws8rk.png

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Stel de plaatsing van het plaatje in als absoluut en geef het aantal pixels op ten opzichte van de randen van de pagina.

Voorbeeld van de code:

Hier wordt precies uitgelegd hoe dat werkt: http://www.htmlgoodies.com/beyond/css/article.php/3470391/So-You-Want-Positioning-Huh.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het plaatje ook als achtergrond gebruiken, dan kan je de tekst er gewoon overheen plaatsen. Tip: verdiep je in CSS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik gedaan, maar werkte op een of andere rare reden niet. Ik had bij page properties de afbeelding ingesteld als background, maar de content die overlapte het en bedekte met een volledig witte box. Terwijl alle CSS stijlen waren ingesteld op geen background. Je zag maar 960x20(LxB) aan plaatje, de rest was wit. Maar ik zal het alsnog proberen. Thx!