Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Enkele hyperlinks werken niet op mijn website?

Ik heb afgelopen week mijn eigen website geupload naar mijn webhost. Nu blijken 3 hyperlinks niet te werken. Uploaden nog een paar maal opnieuw gedaan maar geen resultaat. Deze werken allemaal wel op mijn pc. Hoe kan dit en hoe los ik dit op? Ik heb mijn site gebouwd met Dreamweaver CS 4. Site www.hefoto.nl.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
730

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gebruik in je url en directories kleine letters en geen tekens, zo voorkom je problemen.

Namibië/index.html moet dus worden namibie/.. Etc.
Gebruik ook geen spaties in mappen en bestandsnamen, deze worden meestal wel weergegeven maar voorkom bereikbaarheid problemen.

Gallery%20Harry/ dus veranderen in bv. gallery_harry. Underscore en streepje kunnen wel prima gebruikt worden.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zijn de links met accenten erin, zoals België e.d.
Je kunt beter geen accenten in URLs gebruiken, dat leidt namelijk tot dit soort problemen. Hernoemen van de URLs (en de files / directories) lost dit probleem op.
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie info. De site staat online. Alles werkt!
Beste Elma,

Dus in het kort:
Als je paden niet in orde zijn, kunnen je links niet werken.
Meestal is dat omdat mensen hun paden absoluut zetten, maar op de eigen computer, in plaats van relatief (op de eigen computer) en absoluut op het wwweb.
Maar als ik het zo zie is er niet veel mis.
Welke links werken volgens jou niet ?

I.H.A.
Op het wwweb mag je geen spaties gebruiken.
(Dat mag alleen bij windows editors en wordprocessoren)
Haal liefst alle spaties snel uit de namen weg.
Voor accenten op het begin van een nieuw woord kun je het beste de hoofdletter gebruiken. De underscore, zoals veel programmeurs doen, voegt alleen maar weer extra tekens aan de lengte van het pad toe.

In de domeinNaam mogen geen hoofdLetters voorkomen, maar in de directoryNamen (zeg maar "mappen" ) en bestandsNamen weldegelijk.

Dus in het kort nogmaals:
Je paden zijn waarschijnlijk niet in orde, daarom werken je links niet. Hoewel ik niet zie welke er niet werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding