Mediaplayer is brak en hangt en is traag en is niet compleet...

Laat die links liggen en installeer het gratis programma dat alles kan vlc media player... Het is opensource, dus gratis en kan alles... Je kunt je beeld zelfs draaien en sneller en langzamer spelen enz enz... te veel om op te noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor films perfecte player!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar geen antwoord op de vraag
Het hangt er vanaf welke player je bedoelt. Mediaplayer 'Classic' kan net zoveel als VLC, en is voor HD (.mkv e.a.) files veel meer geschikt. Maar waarschijnlijk bedoel je WMediaplayer, een van de nieuwere versies. Je mist zodoende de juiste codecs voor een hoop bestanden. Dit kan je voorkomen door bijv K-lite codec pack te loaden en te installeren. Maar als je Mediaplayer classic download zit deze er ook bij. (via google te vinden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kunnen veel oorzaken tot zijn. Lukt het niet omdat je iets verkeerd doet of lukt het niet omdat de mediaplayer niet werkt? Je vraag is zo algemeen.
Probeer eens het volgende:
-lik het filmbestand aan met de rechterknop van de muis danwel de rechterkant van het touchpad dan komt er een menu in beeld. Kies dan voor de optie "openen met" en voor Mediaplayer. Staat die niet in het rijtje kies dan voor "anders" en dan op die player. Vink ook het hokje onderin aan waarmee je vastlegt dat zulke bestanden tot je anders instelt met dat programma worden geopend.
- Lukt dat niet en het ligt niet aan de muis dan kan je proberen via "Start" / Instellingen / Configuratiescherm naar "Software" om dan te klikken op "Windows onderdelen installeren en verwijderen" Is de Player aangevinkt of niet? Indien niet doe dat dan en indien wel vink het dan uit, kies voor "toepassen" en vink hem dan weer aan en vervolgens "toepassen" als ie wel
aangevinkt bleek.
-Doet de Player het dan nog niet dan kan er een probleem zijn met de videokaart. Ga dan op "Configuratiescherm" naar hardware en klik de betreffende hardware aan.
Dan staat er van alles over maar waar het om gaat is of er een melding is dat de hardware werkt.
Dit zijn de meest eenvoudige handelingen bij de meest voorkomende problemen. Mogelijk moet je ermee naar een helpdesk als geen van de oplossingen werkt.
Omschrijf je vraag wel heel nauwkeurig want afspelen
via de laptop of afspelen op de laptop (ik denk dat je dat bedoelt en ben daarvan uitgegaan) is een verschil.
Doet de laptop het in de winkel dan wel dan is het mogelijk dat je in een te koude ruimte zit. De laser van de DVD speler werkt dan niet.

Toegevoegd na 56 minuten:
Altijd ook goed: Maak er een gewoonte van wat en hoe en wanneer je het doet notitie bij te houden in bijvoorbeeld een PC-logboek, een schrift bijvoorbeeld. En wat werkt en wat niet!!! Kom je dan later weer in hetzelfde probleem terecht dan heb je daar veel aan. Niet alleen voor de oplossing maar ook de nadere analyse hoe dit nu allemaal weer kon gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon k.lite codec pack downloaden.google hiernaar, down het, en installeer t voor alle extensies. opnieuw opstarten en voila. geen moeilijk gedoe zoals hierboven, gewoon simpel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even divx 7 & ffdschow downloaden en installeren dan gaat mediaplayer lopen als een zonnetje. Codec probleem.