Kan ik twee wifi netwerken in 1 huis hebben?

Ik heb net een nieuwe rooter, waarna ik een website heb gebouwd op IIS. Alleen iedereen kan die website zien, behalve de mensen die mijn Wifi gebruiken. Als ik op de Wifi van de buren zit kan ik de site wel zien! Kan ik een 2e router kopen of iets in die richting waardoor er een extra Wifi netwerk in ons huis is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij doe je iets fout met instellingen.

Antwoorden (3)

Dat kan zeker, wel even het juiste kanaal (zend frequentie) kiezen, b.v. router A kanaal 1 router B kanaal 5 Geen kanalen kiezen dir vlak naast elkaar liggen, zo als 1 2n 2. Let ook op welke wifi zenders van de buren er al actief zijn.
Overigens moet die website ook via je huidige router te bereiken zijn, maar goed dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kan 2 access points hebben. Denk er wel aan, dat als je 2 dezelfde hotspots hebt dat ze niet te configureren zijn, dus je kan het beste: of 2 verschillende kopen of een ander lokaal adres er op instellen. Het kan ook zijn, dat je IP is geband van de host, dan moet je contact met ze opnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je gewoon een 2de router koopt en die in brugmodus zet dan heb je gewoon een 2de netwerk in je huis heb ik zelf ook op mijn slaapkamer heb ik erg slecht wifi berijk dus daar heb ik een 2de router staan die apart wifi uitzend moet ik alleen even op het andere netwerk klikken als ik op mijn kamer zit maar meestal gaat dit vanzelf.