Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn VHS-videobanden digitaal?

Ik gebruik Windows Movie Maker. Het invoerapparaat is een videorecorder die is aangesloten op een ASUS tv-tunerkaart met een S-videokabel.
Ik krijg wel geluid, maar geen beeld.Wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
717

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Windows Movie Maker is niet het geweldigste programma om dit te doen. Je zou bijvoorbeeld het gratis 'Virtualdub' kunnen gebruiken (zie bron).
Hiermee zou het denk ik moeten lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mogelijk moet je in Movie maker je bron kiezen ( composite/ svideo )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een ander software pakket om te zien of je daar wel beeld hebt. Bekijk dan de instellingen en vergelijk deze met Movie Maker.

Bij bij instellingen of je PAL hebt geselecteerd en niet NTSC.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aldi verkoopt dvd maker voor zo'n 20 euro schijnt perfect te werken, software zit er ook al bij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik hiervoor 'Video naar DVD' van Magix. Je kan dit kopen bij de bekende zaken zoals Dynabyte of Dixons. Ik heb het pakket gekocht voor 47,-. Daarbij zit beter video bewerkings software en een speciaal USB apparaatje die je aansluit op je pc en daarna verbind op de scart aansluiting van je video recorder. Voordelen dat je met de software ook de kwaliteit nog kan verbeteren nadat je je video hebt overgezet. Voor deze prijs zeker een aanrader en geen reden op moeilijk te gaan doen met Windows Video.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf werk ik met Magix Red uw video's. Daar krijg je een USB converter bij alwaar je je video op aan sluit. Werkt echt eenvoudig en in het Nederlands.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding