Hoe maak ik mijn VHS-videobanden digitaal?

Ik gebruik Windows Movie Maker. Het invoerapparaat is een videorecorder die is aangesloten op een ASUS tv-tunerkaart met een S-videokabel.
Ik krijg wel geluid, maar geen beeld.Wat doe ik fout?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Windows Movie Maker is niet het geweldigste programma om dit te doen. Je zou bijvoorbeeld het gratis 'Virtualdub' kunnen gebruiken (zie bron). Hiermee zou het denk ik moeten lukken.

Bronnen:
http://www.virtualdub.org/

Mogelijk moet je in Movie maker je bron kiezen ( composite/ svideo )

Probeer eens een ander software pakket om te zien of je daar wel beeld hebt. Bekijk dan de instellingen en vergelijk deze met Movie Maker. Bij bij instellingen of je PAL hebt geselecteerd en niet NTSC.

Aldi verkoopt dvd maker voor zo'n 20 euro schijnt perfect te werken, software zit er ook al bij

Ik gebruik hiervoor 'Video naar DVD' van Magix. Je kan dit kopen bij de bekende zaken zoals Dynabyte of Dixons. Ik heb het pakket gekocht voor 47,-. Daarbij zit beter video bewerkings software en een speciaal USB apparaatje die je aansluit op je pc en daarna verbind op de scart aansluiting van je video recorder. Voordelen dat je met de software ook de kwaliteit nog kan verbeteren nadat je je video hebt overgezet. Voor deze prijs zeker een aanrader en geen reden op moeilijk te gaan doen met Windows Video.

Zelf werk ik met Magix Red uw video's. Daar krijg je een USB converter bij alwaar je je video op aan sluit. Werkt echt eenvoudig en in het Nederlands.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100