mijn laptop is de laatste 2 maanden traag met internet en gamen hoe fix ik dit?

de laatste 2 maanden is hij achteruit gegaan qua snelheid. heb laatst al veel rotzooi ervanaf gegooid(ongebruikte applicaties) en al vaker gescand voor virussen, maar geen succes. onder het gamen valt hij soms gewoon uit. ik had eerst ook een FPS van 60, wat nu rond de 20-30 hangt. hoe kan ik hem weer optimaal maken, oftewel, weer sneller?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien wordt je laptop te warm. Vaak gebeurt dit doordat er veel stof naar binnen gezogen wordt, vooral grafisch wordt je laptop dan trager. Je zou kunnen proberen met een flesje perslucht bij de ventilators de stof naar buiten te blazen. Vaak is dit niet voldoende en moet de laptop opengedraaid worden om de koeling schoon te maken. Op deze manier heb ik mijn eigen laptop weer snel gekregen. Het is zeker niet aan te raden een nieuwere laptop open te draaien ivm garantie. Heb je nog nooit een laptop open gedraaid dan kun je we ook beter afblijven. Valt vaak niet mee om bij alle onderdelen te komen en de laptop weer goed in elkaar te zetten. Dit kun je beter bij de winkel of door een expert laten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker geen perslucht! Dit kan de computeronderdelen zeer snel beschadigen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ben ik ook verkeerd voorgelicht destijds, dacht dat perslucht bij de ventilatoren inblazen geen kwaad kon. Waarschijnlijk heb ik geluk gehad want bij mij werkte het wel.
Kijk eerst welke virusscanner je hebt. Verwijder als je die hebt AVG of AVAST kijk dan of hij sneller is geworden. Als virusscanner kun je het best MSE van microsoft gebruiken is gratis en werkt prima.
Voor rommel die op je pc achter blijft, gebruik Cclean zoek dit op via google de eerste hit is vaak al raak. Dit is een hele goede opruim tool en je kunt er ook het register van windows veilig mee opschonen in het register blijven na het verwijderen van programma's vaak restanden achter.