Ik moet mijn computer altijd 2 keer opstarten omdat anders alle programmas en processen langzaam lopen. Hoe kan dat en hoe los ik het op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (5)

Dit gratis progje installeren en dan je PC goed schoonmaken. Je kampt met te veel "registries":

http://www.piriform.com/ccleaner
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je computer teveel overbodige programma's opstart bij het opstarten van je computer.
Je kan die uitzetten door in start te zoeken naar "Uitvoeren".
Daar klik je dan op en dan kun je wat invullen. Daar vul je in: msconfig
Dan komt er een schermpje met een tabblad opstarten en daar zie je een lijst met alle programma's die jouw computer opstart. Je kunt ze daar in en uitschakelen met het vinkje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met alleen CCLEANER red je het niet, Ik gebruik JETCLEAN die maakt ook je RAM geheugen vrij en nog veel meer,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoedelijk hou je je antivirusprogramma voor de gek. Die scant de eerste keer wel, daarom is ie zo traag. De tweede keer weet ie dat ie net gescand heeft en doet dus niet opnieuw en is ie sneller. Het kan daarbij zo zijn dat als de eerste scan niet afgemaakt kon worden omdat jij opnieuw opstartte, die scan niet alsnog wordt afgemaakt. Het kan dus zijn dat je beveiliging niet optimaal is.
Wil je van deze ellende af zijn installeer dan een besturingssysteem waarbij je geen antivirus nodig hebt: Linux of Mac OS bijv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SSD schijf er even installeren, en dan weet je meteen hoe snel je kunt gaan en intussen behoud je de oude schijf als backup ook zodat je geen risico neemt. Bijv. met Acronis software (mag gewone uit supermarkt zijn) of boot-software of soms krijg je bij een SSD-schijf software om je bestaande harde schijf op te dupliceren. Let wel: SSD-schijven zijn veel kleiner en dienen NIET om gigabytes aan afbeeldingen en video's op te zetten. Dienen om effectief mee te 'werken' (i.p.v. enkel kijken).

Succes!